Příklad plánu podpory

Momentálně zde naleznete vypracované plány podpory pro konkrétní žáky s OMJ. Jsou zde ukázky PLPP a starších vyrovnávacích plánů (předchůdců PLPP, které si školy tvořily bez doporučení ŠPZ). VP byly sestavené a ozkoušené před platností novely ŠZ, nicméně nám připadají stále vhodné a mohou posloužit jako inspirace při nastavování plánu podpory ŽOMJ, resp. jeho přílohy, pro písemné zaznamenávání cílů vzdělávání žáka v konkrétních předmětech. Více viz tvorba plánu podpory.

Plán pedagogické podpory

V rámci projektu Češtinou k inkluzi byla ve dvou základních školách realizována intenzivní výuka češtiny jako druhého jazyka pro úplné začátečníky. Výuka probíhala v prvním pololetí školního roku s intenzitou 12 hodin týdně. Po zbývající dobu se žáci účastnili výuky spolu se svou kmenovou třídou. Tam museli učitelé zohledňovat úroveň jazyka při stanovování cílů výuky i při podpoře žáků při ní. ŠPZ na počátku odmítlo žáky s OMJ vyšetřit kvůli nedostatečné kapacitě. Proto se žákům zpracovával pouze PLPP, který popisoval způsob a organizaci podpory. PLPP, který jsme pro jednu žákyni kurzu vytvořili, najdete pod ikonou "Ke stažení".

Vyrovnávací plán

Situace: Je září. Do školy nám přišel nový žák. Jmenuje se Timur a je z Mongolska. Česky rozumí velmi málo, nemluví téměř vůbec. Do Česka přijel těsně před prázdninami. Rozhodli jsme se, že mu vypracujeme vyrovnávací plán. Najdete pod ikonou "Ke stažení".

Více příkladů plánů podpory naleznete na metodickém portálu RVP.

Anketa

Jak se vám článek líbil?

Vaše hodnocení: Žádné Average: 4.2 (5 votes)

Logo občanského sdružení META.

Tento portál byl vytvořen společností META za finanční podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.

Logo Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.