Jste zde
Semenné a krytosemenné rostliny
Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
- žák rozliší jehličnatý, listnatý strom a květinu
- popíše uspořádání rostlinného těla
- rozliší nahosemenné a krytosemenné rostliny
- určí vlastnosti rostlin (naho/krytosemenných)
- rozliší jednoděložné a dvouděložné rostliny
- popíše znaky jednoděložných a dvouděložných rostlin
- pozná příklad rostliny jednoděložné a dvouděložné
- třídí rostliny do kategorií
Jazykový cíl:
- na základě čtení odpovídá na otázky k porozumění
- formuluje vlastními slovy informace z textu
- k názorným obrázkům tvoří věty a používá při tom vhodnou terminologii
- sdílí a sděluje informace partnerovi ve dvojici, porovnává odpovědi
- tvoří celé věty o rostlinách
- na základě porozumění textům třídí informace do myšlenkové mapy
- pracuje s abecedou
- používá odborný jazyk
Slovní zásoba:
nahosemenná – krytosemenná rostlina, semeno, plod, květ, květenství, šištice, vajíčka, pylová zrna, oplození, jehličnatý a listnatý strom, strom, keř, bylina, pestík, tyčinky, opylovač, jednoděložné a dvouděložné rostliny, list, žilnatina, kořen, cévní svazek, klíčení semene, děloha
Jazykové prostředky:
nahosemenné/krytosemenné rostliny mají.../se rozmnožují.../tvoří…; v plodu...; v květu...; po oplození vzniká...; rostlinu opyluje...; rostliny se vyskytují…; rostliny se rozdělují/dělí na…; rostliny mají společné....; rostliny se liší.... / se vyvíjejí z…; semeno je... /leží... /klíčí... /; plody se rozšiřují…; mezi rostliny řadíme…
Další materiály k tématu najdete na stránkách RVP:
http://dum.rvp.cz/materialy/znaky-krytosemennych-rostlin.html