Slovesa


Žák s odlišným mateřským jazykem se zvládne naučit časování/konjugaci sloves relativně v krátkém čase.
Potřebuje k tomu znát infinitiv a 4 modely:
-AT dělat
-ET bydlet / -IT vařit / -ĚT sedět
-OVAT kupovat
-T (krátký infinitiv) jít, psát

(Barbora Štindlová a kol., Akropolis: Praha, s. 97)

Osvědčený postup:
  1. žáci se nejprve učí infinitiv a význam daného slova
  2. žáci rozřazují infinitivy/slova/obrázky do jednotlivých modelů (ze začátku vynecháme nepravidelná slovesa mít, plavat, spát apod.)
  3. žáci se učí nebo již opakují význam osob
  4. žáci se učí koncovky jednotlivých modelů
  5. žáci časují slovesa dle jednotlivých modelů

V části Další zdroje a inspirace - Ke stažení je gramatická tabulka s tvary sloves v přítomném čase.

Anketa

Jak se vám článek líbil?

Vaše hodnocení: Žádné Average: 4.5 (2 votes)

Logo občanského sdružení META.

Portál byl vytvořen za finanční podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.

Logo Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.