• Podpora vícejazyčných žáků (s OMJ) v ZŠ a sdílení dobré praxe - webinář
Napsal uživatel Vzdělávání dne St, 2021-01-20 11:12.
Hledáte aktuální a praktické postupy, co dělat s vícejazyčnými žáky pro jejich začlenění do školy a do výuky? Zajímá vás, jaké jsou možnosti podpory vícejazyčných žáků (s OMJ), co říká legislativa, jak zorganizovat kurz ČDJ? Provedeme vás prvními kroky, kterými začít po příchodu žáka bez znalosti češtiny, jak s ním komunikovat a jak spolupracovat s rodiči.
CÍL SEMINÁŘE
Účastníci semináře se zorientují v oblasti školské legislativy týkající se vzdělávání vícejazyčných žáků (s OMJ) a na základě kazuistik se seznámí s postupy a metodami jejich začleňování do českého vzdělávacího systému. Dozví se, jak komunikovat s vícejazyčným žákem (s OMJ) a jak ho podpořit v prvních dnech a týdnech. Součástí semináře bude také diskuze o dobré praxi v modelových školách i ve školách účastníků a sdílení zkušenostů a tipů pro spolupráci s rodiči.
OBSAH
- vhled do tématu vzdělávání vícejazyčných žáků;
- legislativa pro praxi ZŠ s ohledem na podporu žáků s OMJ (nárok na jazykovou přípravu a podporu ve výuce, financování kurzů ČDJ, podpůrná opatření aj.);
- první kroky školy i učitele po přijetí nového žáka s OMJ, jak komunikovat s vícejazyčným žákem (s OMJ);
- sdílení praxe, výměna zkušeností.
- ukázky praxe škol – modely začleňování žáků s OMJ;
- přijímání žáků s OMJ, tipy pro komunikaci a spolupráci s rodiči žáků s OMJ
PRO KOHO JE SEMINÁŘ URČEN
Seminář je vhodný pro všechny pedagogy zabývající se vzděláváním žáků s OMJ, je určen vedoucím pracovníkům škol, učitelům 1. a 2. stupně ZŠ, asistentům pedagoga, speciálním pedagogům, metodikům prevence a výchovným poradcům. Seminář je veden interaktivní a zážitkovou formou.
AKREDITACE
Seminář je akreditován MŠMT (č. j. MSMT- 28676/2022-6-919). Účastníci obdrží osvědčení po absolvování celého semináře.
Maximální počet účastníků: 16
Kontaktujte nás pro více informací
vzdelavani@meta-ops.cz
222 521 446, 773 609 395
„Lektorky mi předaly veškeré informace k dané problematice, které jsem potřebovala a které využiji ve své praxi.“