• Metody ve výuce žáků s odlišným mateřským jazykem I. v ZŠ a SŠ (8 vyuč. hodin)
Napsal uživatel Vzdělávání dne Pá, 2020-06-19 09:43.
Na základě vlastního zážitku, zkušenosti a reflexe se seznámíte s principy práce s žáky s odlišným mateřským jazykem ve výuce. Seznámíte se s metodami využitelnými při vzdělávání žáků s OMJ na základních i středních školách.
CÍL SEMINÁŘE
Účastníci se na základě vlastní zkušenosti a reflexe seznamují s principy práce s žáky s odlišným mateřským jazykem ve výuce a s metodami využitelnými při jejich vzdělávání.
OBSAH
- vymezení přístupu ke vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ),
- pojmenování základních principů práce s žáky s OMJ,
- metody podporující žáky s OMJ při výuce v běžné třídě ZŠ a SŠ,
- ukázky výukových materiálů,
- plány podpory (PLPP, IVP),
- sdílení praxe,
- výměna zkušeností.
PRO KOHO JE SEMINÁŘ URČEN
Pro pedagogické pracovníky a všechny, kteří se zabývající se vzděláváním žáků s odlišným mateřským jazykem.
AKREDITACE
Seminář je akreditovaný MŠMT (č.j.: MSMT- 25893/2018-1-758). Účastníci obdrží po jeho absolvování v plné délce certifikát.
Seminář je realizován v rámci projektu Program na podporu pedagogů při vzdělávání dětí a žáků s OMJ, který je podpořen Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci Výzvy Podpora vzdělávání v regionálním školství a podpora aktivit integrace cizinců na území ČR v roce 2020.
„Kurz byl veden velmi erudovaně, prakticky a účastníci z naší školy si z něj odnesli nemálo inspirativních poznatků a námětů pro vlastní výuku. Oceňujeme především konkrétní principy práce s žáky s odlišným mateřským jazykem, které však lze velmi dobře využít také v práci s žáky obecně. Též úroveň komunikace pracovníků META, o. p. s., je příkladná. Organizaci META lze pro další vzdělávání pedagogických pracovníků jednoznačně doporučit. Využíváme také materiály volně dostupné na www.inkluzivniskola.cz."