Jste zde
Ekologie a literatura
Obsahový cíl:
Žák:
- se zamýšlí nad významem a přínosem stromů pro život.
- se na základě četby úryvku seznámí s dějem knihy Muž, který sázel stromy.
- vyhledává další informace o knize.
- diskutuje se spolužáky a domýšlí pokračování příběhu.
- zná základní charakteristické rysy povídky a románu a některá jména známých spisovatelů tvořících tyto žánry.
- najde společné a rozdílné rysy povídky a románu.
- zařadí uvedenou knihu podle rysů do žánru.
- pojmenuje jednotlivé části formálního dopisu stížnosti.
Jazykový cíl:
Žák:
- na základě porozumění textu odpovídá na otázky.
- skloňuje podstatná jména podle kontextu vět.
- na základě poslechu doplňuje slova do úryvku.
- na základě vzoru a opory ve frázích napíše vlastní stížnost.
Slovní zásoba:
strom, poutník, pastýř, vypravěč, autor, povídka, román, prozaický-próza, epický žánr, děj/ové linie, postavy, stížnost, místo, datum, podpis, příloha, adresa, příjemce, odesilatel, předmět oslovení pozdrav, jednorázové plastové nádobí, tříděný odpad, kontejner, třídění plastů, neekologický
Jazykové struktury:
putuje, pase, sázel-vysázel, vyvíjí se, je/má..., ...psali např..., choval..., Vážený pane..., nebyly k dispozici..., válely se..., dovoluji si tímto upozornit na..., uskutečnila se..., ...nezajistil úklid..., ...je vizitkou..., žádám Vás tímto o..., doufám v kladné vyřízení stížnosti, s pozdravem...
Výukový materiál byl použit ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Don´t give up.