Studijní materiály
Studijní materiály slouží jako zdroj informací k prohloubení problematiky vzdělávání cizinců
Vertical Tabs
Nadpis | Text | |
---|---|---|
Zkušenosti s výukou v heterogenní třídě pro jazykovou přípravu | Komunikace s rodiči / Jak komunikovat s rodiči? | Tato metodická příručka má za úkol seznámit čtenáře s prací v třídách pro jazykovou přípravu a podělit se o 10 let zkušeností s výukou dětí cizinců. Je pomocným materiálem pro učitele a pokusem o náhled do problematiky výuky češtiny jako cizího jazyka v... |
Zavádění preventivních opatření proti rizikovému chování ve škole | Střední školy / Integrace do kolektivu | Příručka obsahuje tipy na adaptační hry, které slouží k rozvoji přátelství ve třídě a posilování důvěry mezi žáky. Metodika je zaměřená na prevenci rizikového chování, nicméně adaptační hry lze využít také například při začleňování žáků se znevýhodněním... |
Žákovský průvodce maturitní zkouškou (podzim 2018) | Střední školy / Maturita z ČJL | CERMAT vydal k podzimnímu termínu maturitní zkoušky 2018 žákovského průvodce, který odpoví na důležité organizační otázky, jež maturitu doprovázejí. Naleznete v něm důležité informace a doporučení týkající se vlastních zkoušek, jejich hodnocení,... |
Základy interkulturního soužití | Bariéry cizinců na české škole / Sociokulturní odlišnost | Ucelený pohled na témata, která jsou důležitá pro zvládání situací setkání lidí z různých kultur. Kultura je zde pojatá velmi prakticky jako fenomén, který ovlivňuje naše běžné každodenní fungování a který zasahuje do mnoha různých interakcí. Autorka... |
Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením | Asistent pedagoga / Financování asistenta | Publikace vydaná Institutem pedagogicko-psychologického poradenství shrnuje základní informace k funkci asistenta pedagoga pro zdravotně postižené žáky, některé však platí i pro asistenta pro žáky se sociálním znevýhodněním. Vzhledem k dalším novelizacím... |
Žadatelé o azyl a držitelé mezinárodní ochrany v Česku a v zemích V4 | Publikace „Žadatelé o azyl a držitelé mezinárodní ochrany v Česku“ a komparativní v rámci V4 vydává Člověk v tísni společně s partnery ze SK (Marginal), HU (Menedék), a PL (IPA). Zpráva obsahuje: Základní data k mezinárodní ochraně a žadatelům o azyl... | |
Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince | Čeština jako druhý jazyk / Co je to ČJ a ČDJ | Příručka pro lektorky a lektory navazuje na předchozí dvě metodické příručky, ve kterých byla pozornost věnována dětem mladšího školního věku a předškolákům. |
Začínáme učit češtinu pro děti‑cizince | Čeština jako druhý jazyk / Co je to ČJ a ČDJ | Příručka Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (předškolní věk) navazuje na příručku Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (mladší školní věk) publikovanou v roce 2013. Obě příručky jsou určeny především lektorkám a lektorům, kteří momentálně vyučují... |
Žáci s OMJ v českých školách | Bariéry cizinců na české škole / Bariéry cizinců na české škole | Publikace vznikala s cílem podpořit pedagogické pracovníky při práci s žáky, kteří přicházejí do českého školního prostředí ze zahraničí nebo vyrůstali v České republice, přesto však jejich mateřským jazykem není čeština. Publikace je určena všem... |
Vzdělávání o interkulturním setkávání | Bariéry cizinců na české škole / Bariéry cizinců na české škole | Tento text vznikl přeskupením, výrazným přepracováním a novým doplněním výchozích článků autora Kocourek, J.: O čem je multikulturní výchova… v publikaci Šišková, T. (ed.) 2008: Výchova k toleranci a proti rasismu (2. vydání), Portál a Kocourek, J.: Co... |
Vzdělávání dětí cizinců v předškolním věku | Mateřské školy / Dvojjazyčné děti v MŠ | Powerpointová prezentace, která vznikla na základě semináře pro pedagogy MŠ, realizovaného 10. 12. 2010 sdružením META v rámci projektu Vzdělávací program na podporu pedagogických pracovníků při práci s žáky cizinci financovaného za podpory podpory... |
Vzděláváme děti s odlišným mateřským jazykem | Čeština jako druhý jazyk / Co je to ČJ a ČDJ | Publikace vznikla jako sborník příspěvků z Mezinárodní pedagogické konference Vzděláváme děti s odlišným mateřským jazykem, kterou ve dnech 5. a 6. října 2019 pořádala v Praze obecně prospěšná společnost Osvětová beseda. |
Vzdělávací systémy v zemích původu dětí cizinců | Bariéry cizinců na české škole / Bariéry cizinců na české škole | Informace o vzdělávání ve Vietnamu, Ukrajině, Mongolsku a Číně by měly pedagogům sloužit jako inspirace pro hledání cest vedoucích k rozvoji žáků cizinců a k porozumění jejich situaci. Pro IPPP zpracovalo středočeské Středisko pro integraci menšin. |
Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných - případ SIM ( Středisek integrace menšin) | Bariéry cizinců na české škole / Bariéry cizinců na české škole | Vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí je v české edukační teorii a praxi opakovaně diskutovaným problémem. Myšlenka, že je to právě škola a výchova, která dokáže překonávat sociokulturní handicapy, není rozhodně nová. V každé době však... |
Význam vzdělávání v procesu integrace muslimů v české republice | Bariéry cizinců na české škole / Sociokulturní odlišnost | |
Výuka češtiny z pohledu žáků východoslovanského původu | Čeština jako druhý jazyk / Čeština a její místo mezi ostatními jazyky | Cílem tohoto příspěvku je ukázat, že typologická klasifikace jazyků má velký význam nejen z teoretického hlediska (odhaluje rozdíly mezi jednotlivými jazyky v rámci slova, tvoření slov a zařazení do gramatických kategorií), ale má rovněž značný praktický... |
Výuka češtiny rusky a slovansky mluvících studentů v ÚJOP UK | Čeština jako druhý jazyk / Čeština a jiné jazyky | Článek pochází ze setkání Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. |
Výuka češtiny pro cizince bez zprostředkovacího jazyka | Čeština jako druhý jazyk / Metodické materiály a odborná literatura | Diplomová práce popisuje možnosti a meze výuky češtiny pro cizince bez použití zprostředkovacího jazyka. Cílem práce je popsat mediační jazyk v jednotlivých učebních metodách, zaměřit se na roli zprostředkovacího jazyka ve výuce a na žákův mezijazyk.... |
Výstup z pracovní skupiny Pedagogicko-psychologické poradenství | Zdroje a inspirace / Cizinci - žáci se speciálními vzdělávacími potřebami | Pracovní skupina zaměřená na pedagogicko-psychologické poradenství se setkala v rámci projektu Program na podporu pedagogických pracovníků při práci s žáky-cizinci, který je spolufinancován z Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích... |
Výstup pracovní skupiny Přírodopis | Zde si můžete stáhnout výstup pracovní skupiny zaměřené na výuku přírodopisu (PS PŘ). PS byla tvořena pedagožkami přírodopisu se zkušenostmi s výukou žáků s OMJ a odbornými pracovnicemi z organizace META, které se pravidelně scházely a diskutovaly o... | |
Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou | Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou ve znění účinném ke dni 1.1.2022. Přiložena je též Metodika MŠMT k novele vyhlášky č. 177/2009 Sb. (10/2020). | |
Vyhláška č. 12/2005 Sb. o podmínkách uznání rovnocennosti a nostrifikace vysvědčení vydaných zahraničními školami | Zdroje a inspirace / Uznávání zahraničního vzdělání-staré | |
Vyhláška a metodika k bezplatné jazykové přípravě pro SŠ | V září 2022 nabyla účinnost vyhláška č. 250/2022 Sb., kterou se mj. mění vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, ve znění pozdějších předpisů. Touto vyhláškou se na středních školách zavádí bezplatná jazyková příprava.... | |
Vyhláška 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných | Zdroje a inspirace / Cizinci - žáci se speciálními vzdělávacími potřebami | Vyhláška č. 27/2016 SB., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění účinném od 1.1.2021. Ke stažení také na stránkách na MŠMT - Vyhlášky ke školskému zákonu. |
Výchova k toleranci a proti rasismu | Zapojení do výuky a materiály / Metody MKV | Šišková T. (ed) (2008). Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál. DOPORUČUJEME! První vydání této knihy bylo jednou z prvních publikací v České republice, která se zabývala výchovou a faktem multikulturního soužití různých skupin na území... |
Vliv bilingvismus na vznik narušené komunikační schopnosti | Děti s OMJ / Dvojjazyčná výuka | Diplomová práce na téma dvojjazyčnosti u dětí školního věku. |
Vícejazyčná výchova dítěte v rodině (diplomová práce) | Děti s OMJ / Dvojjazyčná výuka | Předmětem diplomové práce je vícejazyčná výchova v rodině. V teoretické části je pozornost věnována základním pojmům, jednotlivým typologiím a strategiím výchovy v rodině včetně zdůraznění faktorů podporujících vícejazyčnou výchovu. Praktická část... |
VARIA VIII | Děti s OMJ / Dvojjazyčná výuka | Sborník mladých jazykovědců obsahuje příspěvky o bilingvismu. |
V Česku vycházejí desítky neviditelných médií | Článek LN o médiích migrantů, které v česku vycházejí. | |
Uzpůsobení přijímacích zkoušek |
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- následující ›
- poslední »