Článek Michaely Jiroutové: Distanční výuka znesnadňuje (nejen) přípravu středoškoláků s OMJ k maturitě

Tento týden se opět uzavřelo mnoho středních škol po celé ČR. Jaký to má vliv na maturanty nerodilé mluvčí? Jak dopadli u maturit na jaře, po několikaměsíční distanční výuce?

“Se současným uzavíráním středních škol z důvodu nepříznivé epidemiologické situace se pojí otázka, jak to může ovlivnit vzdělávání středoškoláků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Ztráta běžného každodenního kontaktu těchto žáků s češtinou často znamená úpadek jejich jazyka, ale i sebevědomí v používání jazyka. Během uzavření středních škol bychom tak neměli zapomínat na cílenou podporu žáků, pro něž čeština není rodným jazykem…”

Více se dozvíte v článku.

Aby byli žáci s odlišným mateřským jazykem úspěšní při studiu na SŠ a při skládání závěrečných zkoušek (a tedy i následně na poli pracovního trhu), potřebují dlouhodobou jazykovou podporu. Té se bude věnovat také ONLINE konference META Dlouhodobá jazyková podpora žáků s OMJ jako prevence školní neúspěšnosti dne 22. 10. 2020.

Připojte se k nám!

publikováno: 08. 10. 2020

Logo občanského sdružení META.

Portál byl vytvořen za finanční podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.